Zon bescherming creme?
| Bericht | Auteur |
|---|---|
| Geplaatst: 12 februari 2009 om 19:12 uur Hallo Ik ben nieuw hier, ik ben Hatty en ik heb al 20 jaar lupus ( 8 jaar gediagnosed). Ik ben net photosensitief geworden, blijkbaar, en moet dus nu zonbescherming creme op mijn gezicht gebruiken. Ik kan al die leuke merken zoals sunsense niet vinden hier in Nederland. Zijn ze, of iets anders maar ook leuk voor de gezicht, 40 SPV of zo, hier verkrijgbaar? En kan ik ze op recept van mijn arts krijgen? Veel dank voor antwoorden! Hatty x | Hatty Berichten: Onbekend |
| Geplaatst: 13 februari 2009 om 12:15 uur Hallo Ik gebruik zonnebrand creme fator 50+, die kun je krijgen bij de drogist. Voor ik naar buiten ga moet ik me wel goed in insmeren en in pakken voor de zon . In niet te lang in de zon zijn dan gaat mijn huid prikken. Ik heb SLE vanaf februarie 2007. Groetjes Karin | karin77 Berichten: 1 |
| Geplaatst: 13 februari 2009 om 14:25 uur Hoi Hatty! Al is Lupus zeker geen leuke reden, toch welkom hier Ik heb zelf de producten van Vichy, dit omdat ik hier het best tegen kan. ZF50, en die zijn er óók voor je gezicht. Deze haal ik bij de apotheek. Ik vind ze zelf erg prijzig, maar ja, is niet anders. Dit krijg je helaas niet vergoed van de zorgverzekeraar. Wel ga ik proberen dit terug te gaan krijgen van de belasting. Wie weet? Mocht het me dit jaar lukken dan zal ik dit zeker nog melden! Ook gebruik ik op de dagen dat de zon meevalt Contralum Ultra. Dit krijg ik wel als recept van de HA, of eventueel kun je dit vragen via de dermatoloog. Dit wordt namelijk wél vergoed, en dus vind ik dit een handige oplossing. Nogmaals, voor echte zonnedagen enz is dit niet de beste bescherming! Succes, Ayelén | Mónica |
| Geplaatst: 13 februari 2009 om 22:54 uur Vraag het eens aan je huisarts! Ik heb via de dermatoloog zonnebrandcreme op recept gekregen. Geen extreem hoge factor, maar wel eentje die zo'n beetje alles blokkeert. Hij is van het merk Vision, heerlijk spul, trekt snel in en beschermd de hele dag, zodat je niet blijft smeren! | Nicoline Berichten: Onbekend |
| Geplaatst: 11 maart 2010 om 16:08 uur Vorig jaar liep ik de hele zomer erbij als een "Dalmatier" huiduitslag op het gehele lichaam behalve in het gezicht. Nu schijnt de zon deze week minimaal en heb ik een rood gezicht (vlekkerig) gekregen. Overigens deze winter een rustige huid gehad. Wanneer is het raadzaam om te gaan smeren met zonnemilk? Zelf dacht ik dat het misschien wel goed is om nu de zon minimaal is wel in de zon te gaan zitten zodat de huid niet "verwend" wordt. Is het handig om met lage factor te beginnen en bij hartje zomer de hoogste factor te gaan smeren. Jullie lezen het goed ik ben echt zoekende.... Groetjes Marjan | Berichten: |
| Geplaatst: 12 maart 2010 om 8:52 uur Hoi Marjan, welkom bij het forum! Zelf begin ik gelijk te smeren zogauw ik de zon op mijn huid voel branden. (De creme zit het hele jaar in mijn handtas.) Ik weet dat als ik de zon zijn gang laat gaan, ik onder de rode vlekken kom te zitten, die daar minstens 2 maanden tot soms wel een half jaar zitten (en soms ook littekens achterlaten). Ik zal dus zeker niet mijn huid proberen te "trainen" door in de zachte zon te gaan zitten of een mindere factor te smeren, want ik kan er gewoon niet tegen... als de zon komt, gelijk goed beschermen is mijn motto Ik heb maar 1 soort zonnebrandcreme en dat is factor 50. Deze is aan de prijzige kant, maar per jaar gebruik ik maar 1 of 2 tubes. Dus dat valt te overzien. Vorig jaar heb ik van de huidarts "La Roche-Posay" Anthelios XL gekocht. Die is erg goed (maar wel aan de prijs). Dit jaar heb ik in de winteruitverkoop Garnier factor 50 gekocht, maar die heb ik dus nog niet uitgeprobeerd. Iedereen moet voor zichzelf de afweging maken hoeveel geld aan die cremes uit te geven. Ik kan voor mijzelf zeggen, dat ik liever een paar euro's extra uitgeef, zodat ik mijn huid (en daardoor ook mijn immuunsysteem) bescherm tegen blijvende schade... Veel succes en de hartelijke groeten, Eveline | zonbartos |
| Geplaatst: 12 maart 2010 om 12:34 uur Quote: Zelf begin ik gelijk te smeren zogauw ik de zon op mijn huid voel branden. Ik weet dat als ik de zon zijn gang laat gaan, ik onder de rode vlekken kom te zitten, die daar minstens 2 maanden tot soms wel een half jaar zitten (en soms ook littekens achterlaten). Als de zon komt, gelijk goed beschermen is mijn motto! Hier ben ik het helemaal mee eens. Ik heb van de dermatoloog ook La Roche-Posay SPF 50+ gekregen. Omdat mijn gezicht niet tegen gewone (nivea) zonnebrandcreme was het nog even aankijken of ik wel tegen die 50+ kon. Maar het is een ontzettend lekkere creme waar ik goed tegen kan. Omdat deze inderdaad prijzig is gebruik ik hem alleen als gezichtscreme. Voor mijn lichaam/nek gebruik ik gewoon die van Nivea. Let op! Zonnebrand creme verliest per jaar de helft van zijn beschermende factor!! Een creme spf 50, die vorig jaar gekocht is, heeft nu nog maar een factor 25! | Xentric |
| Geplaatst: 12 maart 2010 om 16:57 uur Hoi Xentric, wat een goed idee om de duurdere creme alleen voor je gezicht te bewaren en de goedkopere voor de rest van je lichaam. Met je gezicht ben je toch het meeste in de zon... Quote: Let op! Zonnebrand creme verliest per jaar de helft van zijn beschermende factor!! Een creme spf 50, die vorig jaar gekocht is, heeft nu nog maar een factor 25! Dit heb ik al meer gehoord, maar moet eerlijk zeggen, dat ik het nog niet zelf gemerkt heb. Voor mijn kinderen gebruikte ik 3 jaar achtereen dezelfde fles en ze waren niet 1x verbrand... Dat was factor 30 (als ik het me goed herinner) en kinderhuidjes zijn heel gevoelig, zoals jullie weten. Heeft iemand er inderdaad ervaring mee, dat de creme slechter wordt? Of zou het informatie zijn, die de fabrikanten rondstrooien, zodat we elk jaar weer netjes nieuwe cremes kopen? Hartelijke groetjes, Eveline | zonbartos |
| Geplaatst: 13 maart 2010 om 18:59 uur Als ik dit bericht lees, zegt de Consumentenbond dat het dus helemaal niets uitmaakt! Je hebt gelijk Eveline. Maar als het goed is, redden wij het niet met 1 flesje per jaar http://www.zonnebrandtest.nl/tag/houdbaarheid/ | Xentric |
| Geplaatst: 13 maart 2010 om 22:28 uur Dat hoor ik altijd graag... Nee hoor, even zonder gekheid: ik heb het zelf nooit gemerkt dat die cremes minder werkten, dus daarom verbaasde het me. Altijd goed om voorzichtig te zijn. Maar ben blij met dit artikel, want ik vertrouw de Consumentenbond behoorlijk. Dus ben blij dit te lezen. Bedankt Xentric | zonbartos |
| Geplaatst: 14 maart 2010 om 4:43 uur Wanneer is het raadzaam om te gaan smeren? Mijn idee was eigenlijk zodra de eerste lentezon verscheen. Daar ben ik duidelijk in veranderd en smeer mijzelf nu elke dag in. Natuurlijk is het in de winter voornamelijk gezicht en eventueel blote armen (ik heb het altijd warm Wat ik verder nog aan wil geven is dat het niet zo is dat als je één keer in de zon hebt gezeten en bijvoorbeeld zelfs als je iets verbrand bent geweest dat je er direct last van zou kunnen krijgen. De effecten kunnen soms enkele maanden uitblijven en je kunt alsnog erna een opvlamming krijgen, veroorzaakt door die dag(en)in de zon. Jezelf beschermen is echt heel belangrijk! Dan nog het volgende. We zijn vanzelfsprekend veel bezig met ons te beschermen tegen de zon. Vergeet niet de verlichting in bepaalde plaatsen. Bijvoorbeeld kantoren of scholen. Ik heb daar niet zoveel meer mee te maken omdat ik nu meestal thuis ben, maar als we met het bestuur bijvoorbeeld weg moeten voor een bepaalde bijeenkomst, dan kan jezelf insmeren ook erg belangrijk zijn. De verlichting die er zo´n dag is kan net zulke nare gevolgen brengen als de zon. Waak voor spaarlampen maar ook plaatsen waar veel TL balken hangen kun je er last van krijgen als je daar lang in vertoeft. Wil dus niet zeggen dat je dit soort plaatsen moet vermijden, kan meestal ook helemaal niet natuurlijk! Maar jezelf goed en regelmatig insmeren is hierin dus wel zo verstandig om te doen. Wat betreft insmeren met welk product en de prijzen die daarbij horen. Yep, flink aan de prijs soms, en tja, we moeten soms inderdaad toch de keus maken om extra uit te geven en zo op deze wijze onze gezondheid te bewaken. Misschien een tip voor de minder zonnige dagen, zoals dus de wintermaanden. Ik gebruik bij dit soort dagen Contralum Ultra, die wordt voorgeschreven door arts en vergoed door zorgverzekeraar. Let wel op dat je dit niet gebruikt bij de echte zonnige dagen, dan heb je echt geen voldoende bescherming! Ik heb er in het allereerste begin wat moeite mee gehad met al dat smeren en dergelijke. Steeds dagelijks de confrontatie met het ziek zijn of ziek kunnen worden. Uiteindelijk mezelf elke dag vertelt dat ik mijn huid dagelijks verzorgde zoals je dat eventueel met bodylotion doet. Nu is het normaal geworden. Tja als je jezelf maar lang genoeg iets vertelt, ga je het uiteindelijk ook nog wel een keer écht geloven Liefs, Moon. | Mónica |
| Geplaatst: 15 maart 2010 om 8:48 uur Wat super dat iedereen zo meedenkt...enorm bedankt. Een bijzonder gevoel!!! Groetjes Marjan | Berichten: |
| Geplaatst: 15 maart 2010 om 13:57 uur Hoiiii, ik heb even naar mijn apotheek gebeld en daar hebben ze helemaal geen La Roche Posay. Bij de tweede apotheek was het wel raak! Ze hadden daar die 50+ creme, maar alleen de getinte versie. Zelf heb ik al een witte huid en lijk nu door gebrek aan zon al een geest, dus ga deze zo ophalen en proberen. Misschien dus een tip: De geweldige La Roche Posay creme is ook verkrijgbaar met een (heeeel licht) tintje erin. Prijs: €16,95 (in de apotheek waar ik het haal) | Xentric |
| Geplaatst: 15 maart 2010 om 14:58 uur Hoi Xentric, wat een goede tip. Worden we nog bruin ook! Groetjes, Eveline | zonbartos |
| Geplaatst: 15 maart 2010 om 20:13 uur Hallo, ik heb de creme gehaald vandaag. Ik vond de prijs wel meevallen, omdat je er zeer weinig van nodig hebt, het een 50 ml tube is en dagcremes vaak nog duurder zijn. De creme leek heel donker getint, maar na het uitsmeren met een tester op mijn hand zag ik dat het ontzettend meeviel. Vanavond heb ik het op mijn gezicht getest. Het tintje in de creme doet niets af aan de kwaliteit van de creme. Het smeert lekker, ruikt lekker en is niet vet. Je krijgt er geen glimhoofd van. Wanneer je de creme goed uitsmeert en niet te dik smeert is het kleurtje echt ontzettend mooi! Het lijkt net alsof ik een middagje in de zon heb gezeten! Mijn eigen (minimale) blosje komt er doorheen, waar ik weer gezonder lijk. Lijkt wel een reclame voor de creme, maar ben er tot nu toe echt heel erg tevreden over!! Absoluut een aanrader dus!! groetjes! | Xentric |
| Geplaatst: 16 maart 2010 om 11:29 uur Hoi Xentric, super zeg. Ik ben erg blij dat hij je zo goed bevalt. Ik was ook erg tevreden over La Roche Possay, alleen wist dus helemaal niet dat er ook een getinte versie bestond. Leuke tip! Dan gaan we al gebruind de zomer in, haha. Groetjes, Eveline | zonbartos |
| Geplaatst: 16 maart 2010 om 11:50 uur Hoi Eveline, het is inderdaad echt een lekkere creme. Hij is niet zelfbruinend, maar het lijkt een beetje op een foundation, dus onregelmatigheden in je gezicht worden ook nog eens wat minder. groetjes! | Xentric |
| Geplaatst: 8 juni 2010 om 14:00 uur Ik lees dit topic nu pas, wat een berg goeie tips! TL-verlichting kan dus idd mijn rash erger maken, wat ik zelf al vermoedde! Helaas heb ik nog steeds wel een rode rash dus is die getinte zonnecrème misschien een goed plan Probeer het nu vaak te doen met gewone make-up maar daar is mijn huid niet zo blij mee en dan kan je je overigens ook niet halverwege de dag nog es met zonnecrème insmeren of je moet ook je make-up verwijderen enzo... wordt een potje Leuk hoor al die nuttige info hier! | Sien Berichten: 8 |
| Geplaatst: 11 juni 2010 om 9:02 uur Hoi Sien, fijn dat je wat aan al onze gesprekjes hier hebt. Het is inderdaaad moeilijk om de vlekken te camoufleren, ondertussen jezelf ook te beschermen en je huid niet helemaal dicht te plamuren... Het fijne van die creme van Possay is dat het ook voor de heel gevoelige huid is en het ligt niet zo OP je huid. (Daar heb ik altijd zo'n hekel aan...) De gekleurde variant heb ik zelf nog niet geprobeerd, omdat ik van mezelf uit al niet zo bleek ben, heb ik dat eigenlijk niet nodig. Dus daar kan ik je niet veel over zeggen. Maar zoals je vast al las, is Suus daar erg positief over.... ben benieuwd hoe jij hem vindt! Veel succes van de zomer. Hartelijke groeten, Eveline | zonbartos |
| Geplaatst: 15 juni 2010 om 6:16 uur Wat zo jammer is dat al die zonnebrand producten die NIET de gehele dag plakkerig aanvoelen op je huid, zo lekker prijzig zijn Liefs, Moon. | Mónica |
| Geplaatst: 18 juni 2010 om 13:07 uur wow, thanx voor de goede tip monica. | aartie Berichten: 34 |
| Plaats nieuwe reactie | |