Verzekering en petten/hoeden
| Bericht | Auteur |
|---|---|
| Geplaatst: 28 juli 2010 om 13:36 uur Hallo, Maken jullie ook gebruik van je verzekering om UV werende petten/hoeden en eventueel haarstukjes te declareren? Ik was toevallig in een zaakje die allerlei petjes/hoeden/pruiken en haarstukjes verkoopt, speciaal voor mensen die iets met hun hoofdhuid hebben. Ik schrok nogal van de prijzen, maar de verkoopster wees mij erop dat ik waarschijnlijk met een verwijsbrief een bepaald bedrag per jaar mag declareren met mijn basisverzekering. | Catahoula Berichten: 66 |
| Geplaatst: 28 juli 2010 om 18:43 uur Het Catahoula, wat een goed nieuws! Waar zit die zaak? En als ik jou was zou ik het eerst even bij de verzekering navragen! | Xentric |
| Geplaatst: 30 juli 2010 om 8:41 uur Wat betreft vergoeding haarstukken, dat klopt. Althans, wel altijd even checken bij je zorgverzekeraar natuurlijk, want hangt ook heel veel af natuurlijk van hoe je zelf verzekert bent. Ik heb d.m.v. verwijsbrief ziekenhuis i.v.m. endoxan kuur mijn vergoeding gekregen voor mijn pruik. Wat betreft zonwerende kleding e.d. dat weet ik zo zeker nog niet. Bij mijn zorgverzekeraar heb ik dit niet op de lijst gevonden en ik betwijfel eerlijk gezegd of er een arts is die hiervoor een verwijsbrief zou uitschrijven. Het lijkt me namelijk een beetje in de lijn te liggen als de zonnebrand crèmes en ook die worden niet vergoed. Maar….ik zal ook eens proberen hier wat meer info over te vinden. Alle beetjes helpen tenslotte! Mocht ik iets vinden kom ik erop terug Liefs, Moon. | Mónica |
| Geplaatst: 30 juli 2010 om 10:50 uur hoi moon, contralum zonnebrandcreme wordt wel vergoed, mijn reumatoloog kende het niet, maar heeft wel een recept uitgeschreven, en ik heb het ook meegekregen. van petten hoeden weet ik het ook niet groetjes van mij | Marion Berichten: 49 |
| Geplaatst: 31 juli 2010 om 7:33 uur Die winkel zit in Groningen. Ik heb een verwijsbrief van de huisarts gekregen en ga dinsdag weer naar die winkel.Ik zal het daar ook nog even precies navragen. Ze zei dat als ik de brief mee nam zij het direkt bij de verzekering declaren. Maar als ik jullie achterdocht lees zal ik van hun bevestigd willen krijgen dat ik inderdaad geen rekening achteraf krijg. | Catahoula Berichten: 66 |
| Geplaatst: 31 juli 2010 om 11:29 uur hoi catahoula, kun je dan niet beter eerst met je verzekering bellen, of het vergoed wordt? anders alleen maar teleurstelling, succes | Marion Berichten: 49 |
| Geplaatst: 1 augustus 2010 om 8:26 uur Waar ik trouwens ook nog aan moest denken is niet alleen of het vergoed wordt, maar vaak is het ook dat als zorgverzekeraars iets vergoeden, daar soms ook bepaalde voorwaarden voor hebben. Bijvoorbeeld dat het bij een bepaalde winkel gekocht moet worden! Ikzelf heb mijn eigen keus mogen maken waar en welke krukken ik aan zou schaffen. Maar ook weet ik weer van iemand anders dat de krukken wel vergoed kreeg maar niet zelf mocht kiezen waar ze die aan ging schaffen en ook geen keus had in welke soort. Zo ook met bijvoorbeeld orthopedische schoenen. Soms maak je de keus om het toch zelf te betalen, omdat de keus die je krijgt van de zorgverzekeraar totaal niet is wat jij wilt. | Mónica |
| Geplaatst: 5 augustus 2010 om 7:31 uur Ze zijn gecontracteerd bij mijn verzekering inderdaad. Ik ben er geweest en het is inderdaad zo dat vaak alleen pruiken en haarstukken vergoed worden. stom eigenlijk want die petten zijn goedkoper en ter voorkoming van kale plekken...Maar we proberen het nu toch, voor wie daar meer over wil weten, stuur even een privebericht | Catahoula Berichten: 66 |
| Geplaatst: 5 augustus 2010 om 7:34 uur Quote: Ze zijn gecontracteerd bij mijn verzekering inderdaad. Ik ben er geweest en het is inderdaad zo dat vaak alleen pruiken en haarstukken vergoed worden. stom eigenlijk want die petten zijn goedkoper en ter voorkoming van kale plekken...Maar we proberen het nu toch, voor wie daar meer over wil weten, stuur even een privebericht btw ik heb ook een gave pruik uitgezocht, nooit gedacht dat ik dat zou doen, maar ik heb m gepast en het stond zo GAAF!!Zwart halflang beetje laagjes met paarse plukken erin. Ik heb altijd gekke dingen in mijn haar gehad (vlechtjes, hanekam, extensions etc) en dat kan allemaal niet meer, maar zo kan ik me zo af en toe toch nog lekker "uit leven". | Catahoula Berichten: 66 |
| Plaats nieuwe reactie | |