Lupus
| Bericht | Auteur |
|---|---|
| Geplaatst: 15 juli 2006 om 10:34 uur Hallo iedereen Wie kan helpen? Mijn zus heeft lupus. Zij neemt medrol als medicatie. De nevenwerkingen van dit cortisone houdend medikament zijn verschrikkelijk. Haar gezicht is heel erg opgezwollen. De huid is zeer dun geworden. Bij het minste contact met voorwerpen heeft ze blauwe plekken. Ze mag niet meer in de zon. Ze heeft veel pijn aan de ogen. Ze verdraagd ook geen geluid meer. Is er iemand met ongeveer dezelfde symptomen? Is er nog geen medicatie met minder nevenwerkingen? Is er meer hulp op komst in de toekomst? Alle inlichtingen zijn welkom. Ik dank reeds hartelijk alle mensen die hierop een reactie geven Vriendelijke groetjes Michel | Anonymous Berichten: Onbekend |
| Geplaatst: 16 juli 2006 om 0:08 uur Hoi Michel, Heb zelf prednisolon (is voor de ontstekingen en activiteit onderdrukken van SLE) al gedurende een jaar en plaquenil voor de gewrichten. Daarnaast kalktabletten en 1 x per week nog iets anders voor de botjes. Ook dik gezicht, makkelijk blauwe plekken en moeite met concentreren als er veel geluiden zijn. Voel me wel veel beter van al deze medicijnen! Was vorig jaar heel erg ziek. Wordt nu weer ijdel en wil graag van extra gewicht af veroorzaakt door prednisolon. Ook ik mag eigenlijk niet in de zon maar..........met factor 60 van de apotheek ben ik drie weken in griekenland geweest en dat ging heel erg goed!!!!!!!! Nu probeer ik gewoon uit waar mijn grenzen liggen. Groetjes, Carla | carla.... Berichten: 37 |
| Geplaatst: 16 juli 2006 om 0:43 uur Hallo Carla Eerst en vooral hartelijk bedankt voor jouw e-mail. Mijn zus neemt inderdaad ook kalktabletten en ook speciale oogzalf. Je neemt geen medrol, zie ik. Ik zal eens op het internet nagaan wat jouw medicamenten juist inhouden Mijn zus heeft reeds meer dan 5 jaar veel last aan haar ogen en de ziekte brak dan nu een drietal jaren volledig door. Haar leven is nu een hel en toch begrijpen bepaalde mensen niet de ernst van de ziekte. Graag wil ik steeds het verder verloop van je ziekte weten zodat we elkaar verder kunnen helpen. Ik stuur je dan ook de verdere ontwikkeling van lupus bij mijn zus naar je toe. Ik hoop dat dit ook voor jou goed is. Nogmaals bedankt Lieve groetjes Michel Mahieu michelmahieu62@skynet.be | Anonymous Berichten: Onbekend |
| Geplaatst: 16 juli 2006 om 0:48 uur Carla Mag ik je e-mailadres? Geef je die liever niet dan zal ik dit respecteren. Vriendelijke groetjes Michel | Anonymous Berichten: Onbekend |
| Geplaatst: 29 juli 2007 om 13:26 uur Hallo Michel, Ik begrijp dat je zus last heeft van de gezichtshuid. cortisonenzalf maakt de huid inderdaad dun. Je moet er weinig van gebruiken. Zelf ben ik al jaren onder behandeling bij een alternatieve arts. Niet speciaal voor lupus, maar voor andere klachten die misschien wel met lupus te maken hebben. Mijn huid gloeide erg en daar ben ik vanaf. Ik gebruik tegen de schilfering celltone slakkengel. Dit peelt en versterkt de huid, bij mij werkt het erg goed. Omdat het wel schraal aanvoelt , smeer ik er een goede voedende creme overheen. Sindsdien ligt de cortisonen zalf eigenlijk in de kast. Als je nog specifieke vragen hebt, wil ik ze graag horen. Groeten CAthalijnQuote: Hallo iedereen | cathalijn Berichten: Onbekend |
| Plaats nieuwe reactie | |