Ongelooflijk!
| Bericht | Auteur |
|---|---|
| Geplaatst: 3 november 2009 om 11:09 uur Hoi allemaal, wat ons nu is overkomen... niet te geloven. Mijn ouders hebben in NL een buurman die lymfatische leukemie heeft. Hij heeft heel veel baat bij een dieet van een alternatieve arts. Mijn ouders wilden die arts voor mij raadplegen om te kijken of hij iets zinvols te zeggen had over lupus. Dus zij hebben hem een kort mailtje gestuurd. Na een paar dagen krijgen we een mailtje terug. Dit mailtje bestond uit ongeveer 10 regels, zonder aanhef of groet, niks. Alles wat er in stond was zoveel keer per dag dit en zoveel keer per dag dat. Wel 5 of 6 verschillende mineralen en tabletjes, die ik zoveel keer per dag moest eten. (Ik wilde dus juist door een dieet medicijnen en tabletjes voorkomen!) Toen ik het las, wist ik gelijk al dat ik daar niet veel aan had, maar bedankt voor de moeite... Een dag later krijg ik van mijn vader een mailtje, dat meneer de arts nog wel even een rekening had gestuurd voor dit consult over de email van (pak je stoel vast) 140 euro!!!!!! Volgens mij is deze arts er niet op uit om mensen te helpen, maar om ze van hun geld af te helpen. Ongelooflijk!! Er zijn vast veel alternatieve artsen die heel goed werk doen, maar hier had ik zo mijn buik van vol, dat ik het even moest spuien. Hartelijke groeten, Eveline | zonbartos |
| Geplaatst: 6 november 2009 om 14:10 uur Hoi Zonbartos, heb je dat ook betaald? Of zou je dat kunnen negeren en geen last mee krijgen? | Xentric |
| Geplaatst: 6 november 2009 om 15:27 uur Hoi Xentrix, nou mijn vader heeft het naar de verzekering gestuurd en wacht wat zij doen. Als ze het betalen, heeft hij gezegd, dat hij het waarschijnlijk in termijnen van 10 euro op gaat sturen. Maar als de verzekering het niet betaald, weet ik niet hoe het verder loopt. Ik heb gezegd, dat ik (als ik hem was) het zeker niet zou betalen. Volgens mij moeten ze eerst informatie geven over wat zo'n consult zou kosten. Dat is hier niet gebeurd. Of je daar problemen mee kan krijgen? Daar heb ik eigenlijk geen idee van... en als ik nou iets aan die informatie van hem zou hebben.... zucht! Bedankt voor je reactie, Eveline | zonbartos |
| Geplaatst: 10 november 2009 om 7:08 uur Het is maar goed dat ik zit, want van dit soort dingen zakt mijn broek werkelijk af :twisted: !!! Euhm, het lijkt mij dat als je info en/of advies vraagt dat er dan wel duidelijkheid moet zijn betreffende eventuele kosten. In dit geval begrijp ik dat er niks over aangegeven is. Het lijkt me dat de persoon in kwestie van te voren aan moet geven dat bij een gegeven advies een rekening zal worden toegevoegd. Mijn logica zou in dit geval zijn dat deze persoon kan fluiten naar zijn geld Zo kan ik namelijk ook wel aan geld komen op een zeer makkelijke wijze. Ik geef advies over wat dan ook en stuur meteen een rekening erachteraan. Ik informeer niemand van te voren over eventuele kosten en dit moet dan betaald worden? Lijkt me sterk dat het zo gaat of mag gaan… Hoop dat hier snel duidelijkheid over komt voor je ouders en afijn, hou ons maar op de hoogte als je wilt! Moon. | Mónica |
| Geplaatst: 10 november 2009 om 8:45 uur Dat is niet eens zo'n gek idee om eens op het internet te vragen aan een wetswinkel (of hoe dat ook heet). Misschien dat zij via email ook wel antwoord kunnen geven. Bedankt voor de tip! Ik houd jullie zeker op de hoogte! Groetjes, Eveline | zonbartos |
| Geplaatst: 4 januari 2010 om 10:30 uur Nou ik heb advies bij het juridisch loket gevraagd. Zij zeiden dat we het niet zouden hoeven betalen, omdat de prijs van te voren niet is vermeld of vastgesteld. Mijn vader heeft nog deze mail naar de arts doorgestuurd waarin dit vermeld werd. De enige reactie van die kant was één regel: een uur is een uur. Inmiddels heeft de verzekering het advies van deze arts wel aan mijn vader vergoed. Dus ik denk dat mijn vader het wel overmaakt (misschien in termijnen van 10 euro Groetjes en bedankt voor jullie reacties, Eveline | zonbartos |
| Geplaatst: 10 januari 2010 om 9:39 uur Fijn dat er wat meer duidelijkheid over is ontstaan En tja, als jouw vader meer rust ervaart van het toch betalen, dan moet hij dat inderdaad doen. Ik kan me er nog steeds heel boos over maken als ik over dit soort praktijken lees | Berichten: |
| Geplaatst: 12 januari 2010 om 8:40 uur Ik hoorde toevallig gisteren van mijn vader dat een andere kennis van ons met zijn dochter bij deze zelfde dokter geweest is. Deze afspraak (in levende lijve) kostte hen 800 euro!!! (Fijn he dat dit soort mensen profiteren van onze echte problemen... ps: papa wacht nog even af, wat meneer de dokter onderneemt... ben benieuwd. Groetjes, Eveline | zonbartos |
| Geplaatst: 13 januari 2010 om 14:22 uur Ik geloof dat ik nu ineens weet wat ik ga doen betreffende keuze werk! Voor mijzelf aan de slag als super dokter ZUCHT, ZUCHT en ach...doe nog maar een keer ZUCHT | Berichten: |
| Plaats nieuwe reactie | |