plaqenyl
| Bericht | Auteur |
|---|---|
| Geplaatst: 6 september 2005 om 18:55 uur halo ik ben nieuw op de site en wou graag weten of er iemand na het gebruik van plaqenyl uitslag kreeg over het ganse lichaam graag wat uitleg van plaqenylgebruikers | berlinde Berichten: 6 |
| Geplaatst: 7 september 2005 om 8:38 uur Ik gebruik ook plaquenil maar krijg er geen uitslag van. Ik heb wel eens gehoord dat je er uitslag van kan krijgen, maar ik heb daar verder geen ervaring mee. Groetjes, martijn Doe als een vlinder, rust op tijd maar vergeet niet te vliegen. | martijn |
| Geplaatst: 7 september 2005 om 19:46 uur Hoi Berlinde Ik heb ook een tijdje plaquenil gebruikt in combinatie met prednison. Ik kreeg hier ook uitslag van en vreselijke jeuk. Ik ben hier toen mee gestopt. Groetjes Emmy | Emmy Berichten: 20 |
| Geplaatst: 7 september 2005 om 20:08 uur dank voor jullie antwoord op mn bericht ik moet telkens een pauze van 2weken inlassen en kijken of er nieuwe uitslag komt nu heb ik bruine pigmentvlekken in mn gezicht ook door plaqenyl???? niemand die het weet groetjes berlinde | berlinde Berichten: 6 |
| Geplaatst: 8 september 2005 om 10:20 uur Hoi, Berlinde. Ik heb ook in het begin helemaal onder de uitslag gezeten van de plaquenil. Tenminste dat dacht ik maar de doktoren dachten daar anders over. Bij mij is het overgegaan. Het duurde wel een tijdje. Plaquenil is verder een goed middel voor je SLE hoor, dus ik zou het maar proberen verder te gebruiken. Misschien kun je vragen op je een anti-histaminica erbij mag hebben om je huid rustig te laten worden. Het kan natuurlijk ook zijn dat je huid opspeelt ivm de SLE. Ik zou je in ieder geval aanraden om het toch vol te houden. Bij mij heeft het zo goed geholpen. Ben er ook jaren van af geweest maar ben er toch weer mee begonnen toen mijn SLE weer begon op te spelen. De reumatoloog wilde toen dat ik weer met prednison begon maar daar had ik niet zoveel zin in. Ik heb toen voorgesteld om het eerst met plaquenil te proberen. Het duurt wel maanden eer het aanslaat maar dan is het voor mij een prima middel. groetjes Nina Kop op! Het kan altijd nog erger. | Nina |
| Geplaatst: 8 september 2005 om 14:52 uur | berlinde Berichten: 6 |
| Geplaatst: 13 september 2005 om 7:35 uur ik heb ook een lange tijd plaquenil gebruikt, maar nergens last van gehad eigenlijk. | Lona Berichten: Onbekend |
| Geplaatst: 13 december 2005 om 22:01 uur Ik heb al zoiets gelezen, dat het maanden duurt eer het aanslaat, maar is dit altijd zo? Het lijkt bij mij wel niks te doen, ik heb ook niet echt last van bijwerkingen. Alleen vreslijke jeuk aan mijn onderbenen! Daar wordt ik af en toe helemaal gek van. Een koude douche helpt dan wel. | Myriam Berichten: Onbekend |
| Geplaatst: 16 maart 2007 om 14:37 uur Ik mag tussen tijds gewoon stoppen met Plaquenil. Ik heb het gekregen als voorzorg voor zonne-allergie. Dus in de winter gebruik ik het niet. Dus volgens mij duurt met geen maanden voordat het aanslaat, anders zou ik niet zomaar tussendoor mogen stoppen. | Nina vdd Berichten: Onbekend |
| Geplaatst: 14 mei 2007 om 12:24 uur Ik heb ook plaquenil en de reumatoloog vertelde mij dat het 3 tot 6 maanden kan duren eer ik resultaat zal bemerken, misschien is het als je het alleen gebruikt tegen zonnealergie anders misschien werkt dat wel snel, maar als middel tegen sle duurt het in iedergeval lang helaas. | Anoniem Berichten: Onbekend |
| Geplaatst: 14 mei 2007 om 12:35 uur Ik had al uitslag voordat ik plaquenil gebruikte. Ook bruine vlekken, overal over het lichaam heen. Maar ik heb nu zo`m jeuk over mijn hele lichaam. soms word ik er helemaal gek van! En wat kan je er tegen doen? Vrij wel niks. Ik ben nu wel stabiel, maar toch voel me ik niet zo Groetjes diantari | diantari Berichten: Onbekend |
| Geplaatst: 22 augustus 2007 om 10:12 uur Zelf had ik ook altijd veel last van jeuk. Eerst probeerden ze dit te verhelpen met een 'verkoelende' zalf maar dit hielp helemaal niet. Het is wel nuttig om een anti-allergiemiddel te nemen. 's ochtends nam ik aerius en 's avonds zyrtec (omdat je hier slaperig van wordt) en ik moet zeggen dat ik volledig geen last meer had van jeuk. | Leen Berichten: Onbekend |
| Geplaatst: 4 december 2007 om 15:33 uur Even een hele andere vraag over plaquenil; ik heb het idee dat ik veel minder lekker in m'n vel zit sinds ik plaquenil slik. Zijn er meer mensen die daar last van hebben (gehad)? Of ligt het aan mij? | LoeZ Berichten: 143 |
| Geplaatst: 6 december 2007 om 12:28 uur Quote: Even een hele andere vraag over plaquenil; ik heb het idee dat ik veel minder lekker in m'n vel zit sinds ik plaquenil slik. Zijn er meer mensen die daar last van hebben (gehad)? Of ligt het aan mij? Hoi Loez, Dat had ik dus ook had veel klachten van vergeetachtigheid, concentratie problemen en duizeligheid. Maar de reumatoloog di eik toen hed zei dat ik me niet zo moest aanstellen. Nu gebruik ik het niet meer. | faithfull Berichten: 5 |
| Geplaatst: 2 januari 2008 om 21:52 uur Quote: Hoi Loez, Ja, dat heb ik dus ook. Voel me echt super lusteloos en depri, terwijl ik eigenlijk helemaal niet zo ben (voor m'n gevoel dan, is natuurlijk altijd relatief... | LoeZ Berichten: 143 |
| Geplaatst: 4 februari 2009 om 13:34 uur Hallo iedereen, Ik heb een vraag betreffende de bijwerkingen van Plaquenil. Ik heb dit nu zo´n vier weken erbij gekregen (2x200mg) omdat het gewoon niet goed ging wat betreft ontstekingen in mijn gewrichten. Enigszins teleurgesteld dat er weer medicatie bij kwam en de Prednison weer verhoogd werd toch vol goeie moed begonnen Resultaat tot nu toe is dat het toch een stuk beter gaat gelukkig. Ben in ieder geval weer mobiel, kan mijn armen, handen en vingers weer redelijk gebruiken! Buiten de enorme haaruitval die ik nu heb vallen de bijwerkingen eigenlijk wel mee, dacht ik tot gisteren. Tijdens het eten koken zag ik ineens allerlei zwarte vlekken, alsof je hebt gestaard in een lamp of in de zon. En een paar seconden later zag ik ook allerlei gekleurde ringen! Ik dacht écht even dat ik niet goed werd…maar was niet duizelig of wat dan ook. Dit heeft ongeveer een half uur geduurd, ben tussendoor even gaan liggen in de hoop dat rust zou helpen. Het stopte ook ineens, dus ik weet het aan het feit dat ik me al niet zo super voelde, had koorts en afijn… ´S avonds op de bank ineens hetzelfde. Zwarte vlekken, mijn zicht héél erg vermindert, kon ook niet goed meer zien of lezen. Weer die rare gekleurde kringen en ik kreeg er flink de zenuwen van om eerlijk te zijn. Ik heb contact opgenomen met ZH, dienstdoende arts trok meteen de conclusie dat het één van de bijwerkingen was van de Plaquenil. Meteen stoppen, volgende daag contact opnemen met reumatoloog. Ik ben gestopt, moet morgenochtend alweer naar mijn arts, dus die ene dag, dat kan wel wachten vind ik, ik ga nu niet ineens overspannen bellen hiervoor. Morgen zal er dan wel overleg plaatsvinden hoe of wat. Maar toch een vraag aan jullie, gezien er meer dan genoeg mensen zijn die ook Plaquenil gebruiken hier en ik onze ervaringen in deze net zo belangrijk vind als het stukje arts en medische wetenschap… Heeft iemand van jullie deze bijwerkingen ook gehad, en hoe is dat dan verlopen? Aanpassing medicatie nodig gehad? Of juist doorgegaan en gingen deze bijwerkingen vanzelf over? Of… Ik ben niet snel in paniek, maar gisteren ben ik me toch écht rot geschrokken. Had er ook even flink de P in, gezien ik eindelijk aan de betere kant was en nu dit weer op mijn bord krijg. Als zelfs je zicht ineens lijkt te verdwijnen, al is het maar voor even…was écht goed schrikken! Afijn, mocht iemand ook zo´n ervaring hebben zou ik daar heel graag wat meer over willen weten. Alvast weer bedankt voor het lezen! Liefs, Ayelén | Mónica |
| Geplaatst: 4 februari 2009 om 19:11 uur Hoi Ayelén, Ik kan me voorstellen dat je daarvan geschrokken bent, heel goed dat je snel naar het ZH gebeld hebt! Ik heb nog nooit gehoord van iemand die plaquenil slikt en zulke problemen heeft, maar het staat bij mij wel in de bijsluiter (en ook dat je meteen de dok moet bellen)... Schijnt vooral voor te komen bij hoge doseringen, maar het kan natuurlijk ook ergens anders aan liggen. Ik heb zelf heeeeeeel af en toe ook wel eens dat het echt "zwart" voor m'n ogen wordt, maar dat is bij mij volgens mij meer gerelateerd aan het feit dat ik wel eens vergeet te eten (had ik al lang voordat ik wist dat ik lupus had)... Succes bij de dok morgen, hoop voor je dat het allemaal onschuldig blijkt te zijn! | LoeZ Berichten: 143 |
| Geplaatst: 4 februari 2009 om 21:55 uur Hoi LoeZ Super dat je gereageerd hebt! Ik moet eerlijk bekennen dat ik vanavond met mijn oudste mannetje enorm gelachen heb om wat er zich afspeelde gisteren….hij moest het telefoonnummer opzoeken van het ZH want ik zag het niet meer, en nu ziet hij mams weer alles doen, gelukkig!!! Tja, na de schrik kunnen we gelukkig weer hartelijk lachen om ons leven en vooral genieten van alles hoor!!! Maar hoe dan ook, morgen maar even horen wat mijn DOK, hihihihihi vind het wel leuk klinken, zegt. Ik ben super tevreden met hem, heerlijke man, droog, nuchter, medisch en absoluut zo super menselijk, heerlijk gewoon deze man…! Ben benieuwd, ook wel enigszins angstig Vandaag geen Plaquenil meer genomen en ik heb ook écht geen gekke kleuren en vlekken gezien (en écht…..ik zweer ik heb in mijn gehele leven maar twee keer een jointje gerookt Ik zei gisteren ook tegen de arts aan de telefoon dat het wel héél erg zweverig klonk wat ik vertelde, gelukkig begreep hij het, hij zei meteen dat het niet zweverig was en vooral herkenbaar…ZUCHT Afijn, thanks, boel gracias en ik laat nog van me horen hoe het afloopt! Boel liefs, Ayelén. | Mónica |
| Geplaatst: 5 februari 2009 om 9:56 uur Hoi, was ik weer zoals beloofd | Mónica |
| Geplaatst: 13 februari 2009 om 15:53 uur Hoi... even korte update en tevens afsluiting van mijn vraag. Gisteren bij de oogarts geweest, zij gaf al snel aan dat mijn klachten niet door de Plaquenil konden komen, daar gebruikte ik het té kort voor. Na onderzoek, druppels en weet ik het wat kwam ze uiteindelijk tot de conclusie dat het oogmigraine was! Werkelijk nooit van gehoord! Kan voorkomen met pijn, ik heb dan de mazzel dat ik dus écht geen pijn heb als me dit gebeurd Reden/oorzaak is niet duidelijk. Kan zijn door allerlei medicijngebruik, dit omdat mijn ogen wel heel erg achteruit zijn gegaan door al die medicijnen. Wat trouwens wél kan herstellen met de tijd, zeker na het verminderen en/of stoppen van alle medicatie. Meteen door naar reumatoloog. Hij blij, ik blij! Plaquenil weer opgestart, weer eerst langzaam opbouwen en afijn, we gaan weer verder waar we gebleven zijn! Goed nieuws dus, want oogmigraine of niet....ik ben mega opgelucht dat de Plaquenil geen enge dingen had gedaan met mijn ogen Liefs, Ayelén. | Mónica |
| Geplaatst: 13 februari 2009 om 20:28 uur Super om dat te horen! Heb je er trouwens nog vaker last van gehad sinds die paar dagen? | LoeZ Berichten: 143 |
| Geplaatst: 17 maart 2009 om 19:28 uur Ik heb wel geteld 3 weken planqenil gebruikt, samen met prednison en cellcept. Helaas kreeg ik diaree en begon te braken en ben toen op advies van de internist gestopt met planqenil. Ook de reumatoloog gaf aan dat het voor mij geen bezwaar was dat ik stopte. SLE sinds april 2005 | Poegel4 Berichten: 3 |
| Geplaatst: 23 maart 2009 om 11:32 uur ik slik al twee jaar plaquenil pijn in handen is minder geworden maar ben eerder moe en mijn zicht word wat slechter en ben inderdaad wat huileriger als voorheen [img:bac89b004b]http://img.photobucket.com/albums/v652/nien66/OSjes/SpringSas.jpg[/img:bac89b004b] mijn allesies | sas Berichten: 12 |
| Plaats nieuwe reactie | |