Lupus of niet?
| Bericht | Auteur |
|---|---|
| Geplaatst: 19 april 2006 om 15:52 uur Hallo, Ongeveer een maand geleden ben ik in Keulen terecht gekomen, omdat ik al jaren ziek ben en vorig jaar oktober postitief op Lyme getest werd, let wel; dat er een infectie in het verleden is geweest. Daarna nog 2 x geprikt en wederom zelfde uitslag. Nu ben ik in Keulen onder behandeling bij een internist. Die is aan het onderzoeken of er ondertussen niet iets anders aan de hand is. Het lyme verhaal staat op de achtergrond in het verhaal. Ondertussen zijn er diverse afwijkingen in mijn bloed gevonden, waaronder een postitieve ANA test (1:180), IgE is 121, zou <25 moeten zijn, ACTH is verlaagd, Leukocyten zijn verhoogd, Homocysten zijn verhoogd. Sinds gisteren heb ik een dexamethason kuur gekregen, in pil vorm, omdat ik anders 20 dagen lang iedere dag naar Duitsland zou moeten voor infuus, dit was aanvankelijk de bedoeling. Ik ben echt heel erg ziek momenteel. Ontstekingen in spieren, moe, gewrichtspijn, slapende handen en voeten, moeite met lopen etc. In jan. heb ik nog in het ziekenhuis gelegen omdat ik niet meer kon lopen. Tijdens deze aanvallen lijkt het alsof ik dood ga, ik kan niks, ben erg zwak, hartkloppingen etc. Mijn vraag is nu, krijg ik deze medicijnen voor Lyme, of vermoeden ze toch een auto-immuumsysteem ziekte? Twee weken geleden was ik in Keulen en toen heb ik dit per infuus gehad en tevens een injectie in mijn benen omdat die zo'n vreselijke pijn doen. Tevens zijn mijn lymfeklieren altijd opgezwollen, zowel in mijn liezen als in mijn keel. Toen de branderigheid na de injectie uit mijn benen ging, was de arts zeer opgetogen, omdat ze dan mss op het goede spoor zitten. Ze willen nu eerst kijken hoe het de komende 20 dagen gaat en of het aan slaat. Een diagnose geven ze me nog niet, waarschijnlijk om geen stress bij me te veroorzaken, omdat mijn lichaam daar ook sterk op reageert en het al zo slecht gaat. Eerst zullen ze zelf ook wel zekerheid willen hebben, voordat ze het weer terug moeten draaien nadien. Mijn vraag is dus, worden deze medicijnen bij Lyme gegeven of niet? Alvast bedankt voor een reactie! Vriendelijke groet, Floor | Floor Berichten: Onbekend |
| Geplaatst: 23 april 2006 om 22:06 uur Hallo Floor, Ik ben geen dokter maar ik zie het zo. Een onbehandelde tekenbeet kan tot de ziekte van Lyme leiden. De ziekte van Lyme kan weer lijden tot reumatische aandoeningen. Dexamethason wordt voor reumatische aandoeningen gebruikt. Dus indirect wordt dexamethason gebruikt voor de ziekte van Lyme. Groetjes Nina. Kop op! Het kan altijd nog erger. | Nina |
| Geplaatst: 25 februari 2007 om 16:00 uur hoi floor, ik kan geen antwoord op jouw vraag geven maar wil je wel heel veel sterkte toe wensen want ik wet hoe klote het is om zo ziek te ijn terwijl ze geen diagnose kunnen stellen... Groetjes nicole | nicole Berichten: 25 |
| Plaats nieuwe reactie | |