thalidomide
| Bericht | Auteur |
|---|---|
| Geplaatst: 19 maart 2007 om 9:10 uur Hallo, ik ben Ida en al sinds 18 jaar bekend met scle. Nu heb ik sinds 2 jaar iedere keer ernstige opvlammingen en na diverse behandelingen met prednison ben ik sinds 2 weken aan de thalidomide. Is er iemand die ervaring heeft met dit medicijn? | ida Berichten: Onbekend |
| Geplaatst: 20 maart 2007 om 8:28 uur Quote: Hallo, ik ben Ida en al sinds 18 jaar bekend met scle. Nu heb ik sinds 2 jaar iedere keer ernstige opvlammingen en na diverse behandelingen met prednison ben ik sinds 2 weken aan de thalidomide. Is er iemand die ervaring heeft met dit medicijn? Sorry, ik heb er nog nooit van gehoord! Doe als een vlinder, rust op tijd maar vergeet niet te vliegen. | martijn |
| Geplaatst: 20 maart 2007 om 13:29 uur Dank je Martijn voor in ieder geval een reactie. Thalidomide is het vroegere softenon. Het schijnt je immuunsysteem te veranderen en niet, zoals de meeste medicijnen, te onderdrukken. Ik heb op de amerikaanse lupus-site wel gelezen dat dit middel daar toch wel meer wordt voorgeschreven en dat er goede resultaten mee worden geboekt. Het is ook een niet geregistreerd geneesmiddel in nederland, het is mij voorgeschreven door dermatologen van het UMC in utrecht. Voorlopig lijk ik de enige te zijn die het slikt, ik had nl ook al op de nvle en de cibliga een bericht achtergelaten maar nergens een reactie. In ieder geval bedankt. | ida Berichten: Onbekend |
| Plaats nieuwe reactie | |