rode uitslag door zweten
| Bericht | Auteur |
|---|---|
| Geplaatst: 18 september 2007 om 17:03 uur hallo, ik ben nieuw hier op de site,en wil even zeggen dat het 6 jaar is geleden dat de artsen in het azg te groningen hebben geconstateerd dat ik een soort van lupus heb. Zij hadden het over een accute vorm van LE.plus een soort van zonne-allergie. Toen ik daar 6 jaar geleden aankwam zag mijn huid ( voornamelijk in het gezicht )er ook niet uit ,helemaal rood en vlekkerig. Nu 6 jaar later en na vele medicatie(te veel om op te noemen)heb ik er niet veel last meer van het gaat echt de ene keer beter dan de andere,nu gebruik ik al 4 jaar plaquenil en dat bevalt me wel,al moet ik er op letten dat ik het wel blijf gebruiken want als ik het een week niet zou slikken dan zit mijn gezicht en nek weer onder de vlekken. Maar nu is mijn vraag; is er iemand die ongeveer het zelfde heeft en hoe lang zal ik nog [size=18]plaquenil moeten blijven gebruiken[/size]?????????????? groet van max hallo, nou had ik nog een vraag of iemand weet hoe het kan dat als ik gezweet heb,er bij mij rode uitslag ontstaat op de plekken waar ik erg gezweet heb,en heeft dit ook iets te maken met lupus??????? | maxlion Berichten: 1 |
| Geplaatst: 8 oktober 2007 om 16:11 uur Quote: Maar nu is mijn vraag; Hoi hoi Max, Ik denk dat ik ongeveer hetzelfde heb als jij, namelijk CDLE. Ik heb tot dusverre alleen duidelijke vlekken in mijn gezicht als ik teveel in de zon heb gezeten/gelopen/gefietst, maar heb daarvoor alleen hormoon-cremes (nu bethamethason) gekregen. Ik heb dus geen ervaring met Plaquenil. Zodra de vlekken weer verdwenen zijn door de cremes minder ik of stop ik ermee, ik ben namelijk niet bepaald een voorstander van teveel medicatie. Gelukkig komen de vlekken bij mij niet al te vaak terug, maar des te meer balen voor jou dat ze wel telkens terug komen zodra je stopt! Quote: of iemand weet hoe het kan dat als ik gezweet heb,er bij mij rode uitslag ontstaat op de plekken waar ik erg gezweet heb,en heeft dit ook iets te maken met lupus??????? Ik heb geen idee hoe dat kan, maar ik krijg al enorme rode plekken als ik het warm heb (bijvoorbeeld na een douche, of als ik op een feest ben waar het warm is). Die trekken bij mij wel direct weer weg als ik 'afkoel', maar weet ook niet zo goed of dat te maken heeft met de lupus of niet. Ik moet binnenkort weer naar mijn dermatoloog, dus ik zal het meteen eens vragen. Succes in de tussentijd! | LoeZ Berichten: 144 |
| Geplaatst: 19 oktober 2007 om 20:30 uur Even een reaktie over plaquernil, al met al heb ik dat al 35 jaar geslikt. Voor mijn huid mocht ik afbouwen en stoppen. Maar ja, nu beginnen mijn gwrichten weer pijn te doen. Dus zal ik er weer aan moeten geloven. Sterkte ermee | Dianne Berichten: Onbekend |
| Plaats nieuwe reactie | |