Lupus Patiënten Groep

Cellcept/Azathiorine

BerichtAuteur
Geplaatst: 10 augustus 2008 om 9:13 uur
Hallo allemaal,

Mijn naam is Els en sinds 2006 heb ik sle. Omdat mijn nieren ook waren aangetast moest ik een chemokuur ondergaan. Mijn internist/nefroloog vroeg toen of ik mee wilde werken aan een landelijk sle onderzoek waarbij ik de eerste 2 jaar cellcept moest gebruiken en dan azathioprine, ook voor 2 jaar. Daar heb ik mijn toestemming voor gegeven, maar nu gaat het redelijk met mij en moet binnenkort dus beginnen met dat andere medicijn waar ik best wel angstig voor ben.

Mijn vraag is of er meer mensen zijn die ook meedoen aan het landelijk onderzoek en dezelfde medicijnen slikken of hebben geslikt en hoe dat is bevallen. Graag hoor ik hier meer over.

Alvast bedankt voor je reactie.

Groetjes,
Els.
E.Toet-Maas

Geplaatst: 6 september 2008 om 17:29 uur
Hoi Els!

Ik heb dan wel niet meegedaan aan het landelijk onderzoek, maar ik slik wel sinds enkele weken Azathioprine. Ik heb het al eerder geprobeerd (in 2007) maar toen was ik best heel ziek en ging mijn niveau van witte bloedlichaampjes zo hard achteruit, dat ik ermee moest stoppen. Nu ben ik er weer mee begonnen als vervanger van de prednison.

Belangrijk bij Aza is dat je bloed heel regelmatig gecontroleerd wordt op de hoeveelheid witte bloedlichaampjes. Verder heb ik nauwelijks last van bijwerkingen. Ze zeggen dat je er nogal misselijk van kan worden, en daarom hebben de reumatologe en ik afgesproken dat ik het slik voordat ik ga slapen, met een beetje mazzel merk je er dan niets van. Tot nu toe (ik slik het nu 2 weken) gaat het bij mij prima! Maar ja, dat is ook het lastige van aantasting van de nieren, daar merk je zelf in het dagelijks leven eigenlijk heel weinig van.

Hoe dan ook, zorg ervoor dat ze je bloed in de gaten houden, dat is het belangrijkste wat ik erover kan zeggen!

Groet, Nicoline
Nicoline

Geplaatst: 8 september 2008 om 14:54 uur
hoi Els, hoe gaat die nu, heb de zelde behandeling ondergaan.
Je weerstaand gaat aardig naar beneden, en je moet je regelmatig laten prikken.heeft wel wat bijwerkingen maar het is een goed middel tegen sle
Om het tot rust te brengen vrg Jelle
jelleirma
Geplaatst: 15 september 2008 om 12:40 uur
mijn man doet hier ook aan mee na 2 jaar cellsept moest hij over op ander medicijn.
na 1 maand geslikt te hebben ging hij zo hrd achteruit dat ze hem weer op cellsept hebben gezet .
dus voor hem was ander geneesmiddel niet goed
cathy

Geplaatst: 8 oktober 2008 om 16:10 uur
Hoi Els,

Bij mij is in maart van dit jaar de SLE voor het eerst actief geworden, sinds dien slik ik naar de pretnison en de plaqunil ook Azathioprine 3x per dag en tot op heden heb ik helemaal nergens geen last van.

Groetjes
Ramona

Quote:
Hallo allemaal,

Mijn naam is Els en sinds 2006 heb ik sle. Omdat mijn nieren ook waren aangetast moest ik een chemokuur ondergaan. Mijn internist/nefroloog vroeg toen of ik mee wilde werken aan een landelijk sle onderzoek waarbij ik de eerste 2 jaar cellcept moest gebruiken en dan azathioprine, ook voor 2 jaar. Daar heb ik mijn toestemming voor gegeven, maar nu gaat het redelijk met mij en moet binnenkort dus beginnen met dat andere medicijn waar ik best wel angstig voor ben.

Mijn vraag is of er meer mensen zijn die ook meedoen aan het landelijk onderzoek en dezelfde medicijnen slikken of hebben geslikt en hoe dat is bevallen. Graag hoor ik hier meer over.

Alvast bedankt voor je reactie.

Groetjes,
Els.
loena83
Geplaatst: 21 juli 2009 om 14:49 uur
hoi,
Ik slik nu ongeveer 3 maanden azathioprine, plaquenil en nog een paar andere middelen voor andere aandoeningen. De laatste tijd veel last van mijn maag en nu moest ik afgelopen weekend veel overgeven. Reumatoloog heeft nu omeprazol voorgeschreven om mijn maag te beschermen. Helaas zijn ondanks de medicijnen en het consequent de zon mijden overal weer vlekken over mijn hele lijf. Gelukkig doen ze geen pijn maar ben ik wel hondsmoe. Dat laatste is eigenlijk hetgene waar ik nog het meeste last van heb. Herkennen jullie dat?
sneeuw
Geplaatst: 21 juli 2009 om 21:03 uur
hoi allemaal

een vraag ik lees dat jullie meerdere medicijnen gebruiken is dat allemaal voor de sle of ook voor andere aan doeningen ik heb plaquenil voor sle en nexium voor mij maag en kestine voor allergie waarom moeten jullie meerdere medicijnen voor de nieren die niet goed werken
wel sterkte alllemaal
groetjes sandra
lorasha
Geplaatst: 23 juli 2009 om 9:00 uur
Quote:
hoi allemaal

een vraag ik lees dat jullie meerdere medicijnen gebruiken is dat allemaal voor de sle of ook voor andere aan doeningen ik heb plaquenil voor sle en nexium voor mij maag en kestine voor allergie waarom moeten jullie meerdere medicijnen voor de nieren die niet goed werken
wel sterkte alllemaal
groetjes sandra

Ik slik plaquenil en azathioprine vanwege een sle gerelateerde urticariele vasculitis en een soort van angio-oedeem. En ook thyrax voor een te traag werkende schildklier. Verder fexofenadine vanwege allergische verschijnselen die samenhangen met astma. Daar gebruik ik ook symbicort turbuhaler en af en toe ventoline voor. En nu dus maag tabletten ( omeprazol ) erbij Geschokt Geschokt Rollende ogen Geschokt ...ow ja en ook nog vitamine D3 omdat mijn sle sterker wordt door zonlicht dus die moet ik mijden.

Weten jullie trouwens als wat je gaat doen als je kan kiezen voor een inenting tegen te mexicaanse griep????
sneeuw
Geplaatst: 23 juli 2009 om 19:54 uur
hoi sneeuw

dat is best veel zeg ja in de zon kan ik beter nu ook niet gaan ben ik al achter. ja wat zal ik doen met de griepprik ik weet het niet hoor.
is het beter als je sle hebt om de prik dan wel te halen
groetjes

ps ik weet het nog niet allemaal hoor met dit is allemaal nieuw voor mij
lorasha
Plaats nieuwe reactie
© Lupus Patiënten Groep 2010 | Boeier 2 | 2991 KA BARENDRECHT
Disclaimer