Lupus Patiënten Groep

Plaqenil en Prednisolon

BerichtAuteur
Geplaatst: 7 september 2008 om 22:34 uur
Hallo allemaal,
Ik heb SLE sinds anderhalf jaar, gebruik nu Plaqenil en Prednisolon. Kan het hier goed mee sturen maar zou graag van de Prednisolon af willen. Kan er niet zonder op het moment. Zou graag horen wie meer ervaring heeft met deze medicijnen en of er verbetering/verandering enzo aan zit te komen.....

Janneke
Bezige bij met SLE
Janneke Jasper
Geplaatst: 8 september 2008 om 7:32 uur
Beste Janneke,

Tja, ik kan me wel voorstellen dat je er graag vanaf zou willen. Mijn ervaring is dat artsen dat ook vinden, en dat ze daarom zèlf initiatief nemen om de prednison zo snel mogelijk zo laag mogelijk te krijgen.
Blijkbaar is dat bij jou niet het geval. Misschien moet je het eens met je arts bespreken? Misschien zijn er wel andere medicijnen beschikbaar, mocht dat eventueel nodig zijn.

Groetjes, Martijn
Doe als een vlinder, rust op tijd maar vergeet niet te vliegen.
martijn
Geplaatst: 8 september 2008 om 14:43 uur
Quote:
Hallo allemaal,
Ik heb SLE sinds anderhalf jaar, gebruik nu Plaqenil en Prednisolon. Kan het hier goed mee sturen maar zou graag van de Prednisolon af willen. Kan er niet zonder op het moment. Zou graag horen wie meer ervaring heeft met deze medicijnen en of er verbetering/verandering enzo aan zit te komen.....

Janneke

Janneke gewoon geduld hebben, gewoon vinger aan de pols houden bij de controle.
Zit nu midden in een programma van 4jaar waarbij ik nu op 10mg zit pus plagenil 400mg. voor de huid.
Als ik minder doe speelt de huid weer erg op dus laat ik het zo
jelleirma
Geplaatst: 12 september 2008 om 18:38 uur
Hey,
voorlopig lukt het bij mij om enkel met plaquenil de lupus rustig te houden.
Bij een opstoot wordt ik telkens behandeld met medrol.
Is cortisone en niet goed maar ja is mijn redmiddel.

Ciao
Stoffel
Stoffel

Geplaatst: 12 september 2008 om 22:23 uur
Kan me goed voorstellen dat je ervan af wilt (wil ik ook haha!). Ik zou zeggen, leg het aan je artsen voor, en maak een afbouwschema. Als je aangeeft dat je denkt dat je eraan toe bent kun je heeeel rustig beginnen met minderen. Niet in een keer teveel willen, geef het afbouwen tijd. Het kan maanden, zo niet jaren duren, maar dan heb je in ieder geval uitzicht op 'betere' tijden!
Nicoline

Geplaatst: 14 november 2008 om 13:59 uur
Ja ik zou er ook wel vanaf willen ik zit ook op 10 mg prednison (onderhouds-dosis) en 400 plaquenil.
Dat gaat al jaaaren goed zo.
Anoniem

Plaats nieuwe reactie
© Lupus Patiënten Groep 2010 | Boeier 2 | 2991 KA BARENDRECHT
Disclaimer