Lupus Patiënten Groep

kinderwens met lupus

BerichtAuteur
Geplaatst: 13 oktober 2008 om 16:16 uur
dag allemaal ,
even een kort vraagje , nee laat ik me eeerst even voorstellen .
ben een vrouw van 32 en sinds enkele jaren erg ziek , vorig jaar is er lupus vast gestald en na een jaar pre=dnison en imuran zit ik nu nog op 50 mg imuran per dag . ik zal bij het kopje voorstellen een dezer dagen mijn hele verhaal even neerzetten .
nu mijn vraaag .
ik probeer al enkele maanden zwanger te worden maar het lukt niet , normaal had ik geen enkel probleem , heb ook twee kids en werd elke keer gelijk zwanger , wij willen heel graag nog een derde maar het lukt gewoon niet .
kan dit te maken hebben met mijn ziekte , of met het medicijn gebruik , ik heb wel gewoon een ovulatie , doen het vaak Oeps! zat maar het wil maar niet lukken . Erg bedroefd
zijn er mensen die dit probleem kennen ?
wat heeft imuran voor werking op de vruchtbaarheid ?
alvast bedankt
liefs
wen 80

Geplaatst: 7 november 2008 om 11:29 uur
Beste Wen. Sorry, ik had je berichtje nog niet eerder gezien. Binnenkort (begin december) zal de Lupus Patiënten Groep een nieuwe brochure uitgeven waarin van alles staat over medicatie bij zwangerschap en borstvoeding. Misschien is dat een aanrader...

In iedergeval, wat betreft Azathiprine wordt geadviseerd; bij een kinderwens kunt u tot 150 mg/dag gebruiken. Tijdens het geven van borstvoeding wordt geadviseerd geen Azathioprine te gebruiken. Misschien is het een idee om het er eens met je arts over te hebben. Vaak kunnen er andere medicijnen gebruikt kunnen worden, die minder nadelig zijn voor het zwanger raken/zijn...

Succes!
Doe als een vlinder, rust op tijd maar vergeet niet te vliegen.
martijn
Plaats nieuwe reactie
© Lupus Patiënten Groep 2010 | Boeier 2 | 2991 KA BARENDRECHT
Disclaimer