betablokkers
| Bericht | Auteur |
|---|---|
| Geplaatst: 1 februari 2010 om 22:15 uur hoi iedereen, Ik ben nieuw op dit forum. Had een vraagje? Ikzelf heb huidlupus maar de laatste tijd veel last van ontstekingen in de schouders. Heb ergens gelezen dat lupus kan verergeren door het nemen van betablokkers,neem al jaren enconcor mitis in. Weet iemand hier een antwoord op? groetjes monique64 | monique64 Berichten: 8 |
| Geplaatst: 2 februari 2010 om 16:35 uur Hoi Monique, welkom op het forum! Ik heb gehoord over betablokkers dat ze symptomen kunnen veroorzaken, die op lupus lijken. Als je dan zou stoppen met de betablokkers zouden deze symptomen kunnen verdwijnen. Ik weet natuurlijk niet hoe de diagnose bij jou gesteld is?? Zelf gebruik ik al zo'n 9 jaar betablokkers. Maar dit jaar heb ik door een biopt huidlupus bevestigd gekregen. Dus bij mij komt het helaas niet door de betablokkers. Veel succes en nogmaals welkom! Groetjes, Eveline | zonbartos |
| Geplaatst: 2 februari 2010 om 21:22 uur hoi Eveline, Bedankt voor je antwoord. Zelf neem ik de betablokkers al meer 15 jaar.Huidlupus heb ik ongeveer 6 jaar. Maar omdat ik nu zoveel gewrichtspijnen heb begin je overal de oorzaak te zoeken hoe het komt. Ze zeggen als je huidlupus hebt geen last van de gewrichten hebt. Hoe is dat bij jou? Is het bij jou alleen de uitslag die problemen zorgt of heb jij ook gewrichtsproblemen of zo? Ben nu naar de kinisist aan het gaan en in maart gaan ze opnieuw een bloedonderzoek doen. Hoop dat het snel beter wordt. Voor jou ook veel beterschap gewenst. groetjes monique64 | monique64 Berichten: 8 |
| Geplaatst: 3 februari 2010 om 10:37 uur Hoi Monique, er bestaat een "lichtere" vorm van SLE, waar alleen de huid en de gewrichten aangetast worden ipv alle organen. Ik heb, volgens de doktoren hier, vooralsnog LE (al heb ik 6 van de ACR-criteria, dat begrijp ik ook niet...) maar sterke tendensie naar deze "lichtere vorm" van SLE. Hebben ze de huidlupus vastgelegd door bloedonderzoek of ook door bioptie? Want je kunt soms dus SLE-symptomen (ook gewrichtsklachten) hebben door het gebruik van betablokkers. Ik weet niet of je Engels kunt, maar je kunt eens kijken op: http://en.wikipedia.org/wiki/Drug-induced_lupus_erythematosus Maar ja, als je het al 6 jaar hebt, zul je al wel een bioptie gehad hebben. Vervelend voor je dat je nu zoveel meer last van je gewrichten hebt. Dat koude weer helpt dan ook niet echt mee... Sterkte en de hartelijke groeten, Eveline | zonbartos |
| Geplaatst: 3 februari 2010 om 12:28 uur Hoi Eveline, Bedankt, ik zal die site eens opzoeken. groetjes monique64 | monique64 Berichten: 8 |
| Geplaatst: 6 februari 2010 om 22:37 uur hoi iedereen, Ik zit nog altijd met de vervelende schouderpijn. Ben nu naar de kinisist aan het gaan. Hopelijk brengt dat verbetering. Heb al verschillende medicijnen gehad wat geen resultaat heeft. Dan hebben ze het maar met cortisonespuiten gedaan,jammer genoeg ook maar een tijdelijke verbetering. Ik word er een beetje neerslachtig door. Hopelijk komt er vlug een oplossing. Zijn er nog mensen die met dit probleem zitten? groetjes monique64 | monique64 Berichten: 8 |
| Geplaatst: 8 februari 2010 om 16:36 uur Hoihoi, wat vervelend zeg! Er bestaat ook een vorm van lupus die door medicijnen komt. Dit moet weer weg gaan wanneer je met medicijnen stopt. Misschien even met de betablokkers stoppen om te zien of de lupus daar vandaan komt. succes! | Xentric |
| Geplaatst: 9 februari 2010 om 20:38 uur hoi iedereen, Ben vandaag bij de reumatoloog geweest, vroeger dan voorzien.Had vannacht hevige pijnen . Ze heeft me gerustgesteld dat het niks te maken had met betablokkers. Omdat ik onstekingsremmers niet kan verdragen heb ik nu weer andere medicijnen.Moet nu salazopyrine en medrol nemen. Hopelijk brengt dit wel beterschap. veel succes iedereen, groetjes monique64 | monique64 Berichten: 8 |
| Geplaatst: 10 februari 2010 om 11:56 uur Hoi Monique, fijn dat je zo snel terecht komt en dat ze iets gevonden hebben, dat je kan helpen. Ik hoop dat je je snel weer beter voelt. Sterkte en de groetjes van Eveline | zonbartos |
| Geplaatst: 10 februari 2010 om 13:35 uur hoi Eveline, dank je wel voor je berichtje groetjes monique64 | monique64 Berichten: 8 |
| Geplaatst: 30 juli 2010 om 16:45 uur Hoi Monique, we zijn inmiddels al weer een half jaar verder. Ik vroeg me af of die nieuwe medicijnen geholpen hebben? Groetjes, Eveline | zonbartos |
| Geplaatst: 31 juli 2010 om 15:14 uur hey Eveline, Fijn om nog een iets te horen hier op het forum; Ik zit nog altijd met de pijn in mijn linkerschouder. Heb al verschillende medicijnen gehad. De diagnose is RA. Krijg nu wekelijks een inspuiting ledertexate wat nogal pijnlijk is. Dan neem ik nog foliumzuur en iedere dag 8mg cortisone. Nu is het te hopen op een beterschap want het blijft aanslepen. Hoe is het nog met jou? Bedankt voor je berichtje. groetjes Monique b we zijn inmiddels al weer een half jaar verder. Ik vroeg me af of die nieuwe medicijnen geholpen hebben? Groetjes, Eveline[/quote] | monique64 Berichten: 8 |
| Geplaatst: gisteren om 11:58 uur Hoi Monique, even een tijdje niet op het forum geweest door zomervakantie en rondstruinende kinderen. Vervelend dat die injecties zo'n zeer doen. Maar merk je al verbetering? Je diagnose was RA... wat is dat precies? Ik hoop dat de medicijnen inmiddels aangeslagen zijn en dat je je beter voelt. Hartelijke groetjes, Eveline | zonbartos |
| Plaats nieuwe reactie | |