enalaprilmaleaat/hydrochloorthiazide
| Bericht | Auteur |
|---|---|
| Geplaatst: 16 mei 2010 om 19:56 uur Ik weet sinds 2001 dat ik lupus heb. Waarschijnlijk al sle-patient sinds 1973, alleen toen niet onderkent als zodanig. Sinds een jaar is mijn bloeddruk zeer onregelmatig. In februari was hij 225/110 dus aan de medicijnen. Eerst cozaar 100, daarna Cozaar 50. Daarna met een plastablet erbij. Voelde me vreselijk tijdens dit gebruik. Gebruik al lang plaquenil..Nu over naar enalaprilmaleaat/hydrochloorthiazide 20/125 pch. Eerst alleen 1 tablet s avonds (voelde me redelijk), nu s morgens en s avonds 1 tablet (voel met waardeloos en een oud wijf. Wie heeft er ervaring mee? Groetjes Metty | metty staal Berichten: 2 |
| Geplaatst: 17 mei 2010 om 10:41 uur Beste Metty, welkom bij het forum Helaas heb ik geen ervaring met deze medicijnen. Maar wilde je wel graag vertellen, dat ik begin dit jaar andere medicijnen tegen aritmie gekregen had, waar ik heel slecht op reageerde. Voelde me de hele dag duizelig en daarna moest ik de dosis eigenlijk nog gaan verdubbelen. Ik durfde de straat niet meer op, voelde me onzeker in de auto. Ik ben terug gegaan naar de cardioloog en ben terug gegaan naar mijn oude medicijnen. Ik reageerde gewoon te sterk op deze medicijnen en dat is toen aangepast. Dus het kan zijn dat deze medicijnen gewoon niet bij jou passen. Al moet ik daarbij wel zeggen, dat ik me ook zonder al die medicijnen soms echt een oud wijf voel.... maar bij mij komt dat door de moeheid, die we met lupus, denk ik, allemaal wel kennen. Sterkte hiermee, ik hoop dat iemand anders reageert die wel ervaring heeft met deze medicijnen. Maar mocht je het gevoel hebben, dat deze medicijnen je meer problemen geven dan ze oplossen, zou ik zeker aan de bel trekken. Succes, he!! Groetjes, Eveline | zonbartos |
| Plaats nieuwe reactie | |