Lupus Patiënten Groep

crèmes met prednison

BerichtAuteur
Geplaatst: 16 juni 2010 om 10:43 uur
Hai iedereen,

heb even de mening van ervaringsdeskundigen nodig Knipoog

Ik heb vaak een vlindervormige rash over mijn wangen en neusbrug. Hiervoor heb ik een crème gekregen met prednison.
Sinds ik plaquenil neem ging het behoorlijk goed met mijn huid, maar helaas, even in de zon en daar is de rash weer...
Nu ben ik zelf niet snel geneigd om de prednisoncrème boven te halen omdat mijn huid er nogal broos van wordt. Maar anderzijds merk ik ook dat als ik te lang wacht, ik natuurlijk meer moet smeren Verward
Gaan jullie meteen smeren als het opkomt? Of wachten jullie ook even af of het niet vanzelf wat minder zou worden?

liefs,
Sien
Sien
Geplaatst: 16 juni 2010 om 10:58 uur
Hoi Sien,
Ja dat is altijd moeilijk. Je wilt toch je lichaam zelf de kans geven om het uit te vechten. Aan de andere kant, des te sneller je smeert, des te sneller is de vlek weg.

Als ik zeker weet dat de vlek van de lupus komt, smeer ik altijd zo snel mogelijk, zodat de vlek niet groter kan worden. De eerste dagen smeer ik wat intensiever, totdat ik merk dat de vlek niet meer groeit. En dan ga ik de intensiviteit verminderen. Om de dag of zo. Want ik heb altijd wel het gevoel dat mijn huid dan als het ware even bij moet komen...

Ik heb dan ook een huidherstellende creme van de huidarts erbij gekregen, die ik voor de nacht kan gebruiken. (Dit is alleen een zelf gemixte creme op recept en geen merknaam, dus helaas kan ik je daar de naam niet van geven... misschien weet een ander zo'n creme in NL?)

Nou ik hoop dat je er iets aan hebt. Veel succes met je vlekken en ik hoop dat de creme snel aanslaat.... ennuh niet naar buiten zonder factor 50+ op, he!! Oeps! Sterkte en de hartelijke groeten, Eveline
zonbartos
Geplaatst: 16 juni 2010 om 13:53 uur
Hey!

dank je voor je reactie!
Ik heb elke dag factor 50 op, maar lijkt niet voldoende momenteel Bedroefd Ik geef de plaquenil ook nog wat tijd want neem het nog maar 3 weken, dus werking zal misschien nog toenemen?
Vind het wel heel vervelend want ik krijg het alleen op mijn gezicht en dat kun je niet zo makkelijk wegstoppen Erg bedroefd
Ik gebruik altijd een créme tegen brandwonden nadat ik prednisoncréme gebruikt heb Knipoog anders blijf ik rood en geïrriteerd achter haha
Mijn huid is sowieso al broos door al die maanden prednison voor mijn longen dus moet er heel hard mee opletten.
Gelukkig gaan de plekken wel snel weg met de prednisoncrème!

liefs
Sien
Geplaatst: 17 juni 2010 om 7:45 uur
Hey Sien, wat ik gisteren nog vergeten was te zeggen... (maar dat weet je vast zelf ook al) is dat je met die hormooncremes wel moet uitkijken. Gebruik je ze te lang of te intensief, dan kan je pigment veranderen. Krijg je van die "fijne" witte vlekken op je konen...

Handig idee, die brandwondenzalf... misschien kan ik dat ook eens proberen.

Succes ermee!! Hartelijke groetjes en ik hoop dat de plaquenil snel aanslaat, ook op de rash! Eveline
zonbartos
Plaats nieuwe reactie
© Lupus Patiënten Groep 2010 | Boeier 2 | 2991 KA BARENDRECHT
Disclaimer