Lupus Patiënten Groep

Sjogren

BerichtAuteur
Geplaatst: 18 juli 2010 om 19:20 uur
Nu het totale onderzoek in gang gesteld is vond mijn internist het een goed idee om te kijken of ik ook Sjogren heb, gezien sommige klachten daarop wijzen. Traanvocht en hoeveelheid speeksel was goed, maar nu is er toch een biopt van mijn speekselklier genomen. Zijn hier mensen die dat ook gehad hebben?
Catahoula
Geplaatst: 5 augustus 2010 om 16:29 uur
Blijkbaar niet. Zoals jullie misschien in de andere topics hebben gelezen is er nu dus ook diagnose Sjogren gesteld. Het verklaard voor mij in elk geval de vreselijke vermoeidheid, gezien ik op dit moment (volgens mij) geen lupusopvlammingen heb. Ook blijkt mijn lichaam non-stop antistoffen aan te maken tegen de kinderziekte Parvo. Van de ziekte heb ik geen ziekteverschijnselen, maar mijn immuunsysteem is er van overtuigd dat ik het nog heb en daar tegen gestreden moet worden.

Pfff, auto-immuunziekte, staat dat voor "continu in conflict met jezelf zijn"?
Catahoula
Geplaatst: 5 augustus 2010 om 21:46 uur
Hai Catahoula,

'Fijn' dat je nu zekerheid hebt... Mag ik vragen hoe je het biopt ervaren hebt? Hebben ze dat uit je lip genomen?

Liefs,
LoeZ
LoeZ
Geplaatst: 6 augustus 2010 om 7:37 uur
Hoi Loez, de biopt is uit mijn oorspeekselklier genomen. Dan maken ze een sneetje onder je oorlel onder lokale verdoving en dan voel je een hoop gefrunnik en getrek (geen pijn, maar ik vond het verschrikkelijk, ik ben dan ook een schijterd bij de tandarts). dan hechten ze het binnenin met een oplosbare hechting en krijg je 4 hechtingen onder je oor. De eerste dagen leek het net alsof ik een facelift had gehad en was het heel pijnlijk en bepaalde delen bleven heel lang verdoofd. Mijn oorlel stond heel gek omhoog en ik was even bang dat dat zo bleef. Er blijft wel een klein bobbeltje achter je oor zitten die ook lange tijd gevoelig blijft.
Al met al heb ik het als vervelend ervaren, maar dat is misschien voor iedereen anders.
Catahoula
Geplaatst: vandaag om 12:40 uur
Hoi Catahoula,
vervelend zeg zo'n biopt. Klinkt me griezelig in de oren! En balen dat je dus nu ook Sjogren hebt. Wel fijn dat je meer duidelijkheid hebt, waar al je klachten vandaan kwamen. Maar ga er maar weer aan staan....
Ik wens je veel sterkte om ook hier weer mee om te gaan en ik hoop dat (nu ze je gerichter kunnen behandelen) de klachten snel minder worden!
Hartelijke groeten, Eveline
zonbartos
Plaats nieuwe reactie
© Lupus Patiënten Groep 2010 | Boeier 2 | 2991 KA BARENDRECHT
Disclaimer